Co to je Battlegrounds
Vývojáři v Blizzard Entertainment jsou si dobře vědomi toho, jak oblíbené jsou mezi hráči PvP souboje. Proto do World of WarCraft připravili mnoho míst, která jsou pro takovým bitkám předurčeny. Obvykle se jedná o místa, kde se střetávají území obou znepřátelených frakcí - Aliance a Hordy. Blizzard se snaží v hráčích udržovat pocit, že žijí ve světě, který je stále zmítaný válkou mezi těmito frakcemi. Některé PvP Questy přímo vybízejí k boji s nepřítelem a samozřejmě nabízejí hráči náležitou odměnu. V některých z těchto Questů máte například za úkol odstranit nějaké vysoce postavené NPC znepřátelené strany. Jak vidíte, snahou vývojářů je vytvořit hru, která se nebude soustředit pouze na příběh nebo na PvP, ale rovnoměrně rozdělí všechny tyto prvky tak, aby si každý z hráčů mohl vybrat styl hry, který mu nejvíce vyhovuje.
Bojište
Napříč celým světem narazíte na různá místa určená k 
          PvP bojům - takzvaná Bojiště (Battlegrounds). Jakmile na toto území 
          vstoupíte, musíte se mít na pozoru, protože na sebe berete riziko, že 
          na vás zaútočí některý z opozičních hráčů. Bojiště se nacházejí jak na 
          normálních, tak i na PvP serverech.
          Jedním z těchto bojišť je například Alterac Valley, které je 
          poblíž Alterac Mountains. Uvnitř tohoto území naleznete kromě 
          obligátních potvor a Questů také vesnice Aliance a Hordy. Mezi nimi 
          samozřejmě zuří neustávající boje a je jen na vás, jestli se do nich 
          zapojíte, nebo ne. Questy v této oblasti jsou samosebou koncipované 
          tak, aby motivovaly k vzájemným šarvátkám mezi oběma vesnicemi. Takové 
          úkoly jsou pro hráče o to zajímavější, že nabízejí vyšší odměny, 
          stejně jako ve všech ostatních PvP zónách.
          Jedním z hlavních cílů je zničení nepřátelské vesnice - pokud 
          se vám podaří zabít jejího vůdce, vesnice je považována za zničenou a 
          všichni členové týmu, který se na jejím dobytí podíleli, získají body 
          Cti (více o Cti se dočtete níže). 
          
          Do budoucna plánují vývojáři přidat do systému Bojišť také obléhací 
          zbraně, jako jsou katapulty či balisty (jak je známe z předchozích 
          WarCraftů), které by zvýšily zábavnost těchto bojů. Bohužel se 
          obléhacích zbraní nejspíš dočkáme až v některém z datadisků. Jakmile 
          však budou ve hře, systém Bojišť se trochu změní. Již nebude cílem 
          zabít vůdce nepřátelského opevnění, ale zničit jeho budovy a vesnici 
          doslova rozdrtit.)
          V průběhu boje se dá využít také speciální NPC podpora. Příkladem 
          mohou být například jezdci na griffonech, kteří bombardují nepřátele z 
          nebe.
Využití trofejí z neprátel
Jakmile je hráč na bojišti zabit, ten kdo ho zabil si může vybrat 
          questovou odměnu a trofej ze zabitého protihráče. Pokud například 
          hrajete za Hordu a zabijete nepřátelského hráče z Aliance, můžete 
          z něj sebrat jeho krev. Krev není jedinou trofejí, ale je velmi 
          důležitá. Shromažďování krve dodává hráči úžasné účinky. Když spolu se 
          svými spoluhráči nashromáždíte dostatečné množství nepřátelské krve (a 
          tím jsou myšleny tisíce) a donesete ji hlavnímu šamanovi (v případě 
          Aliance spellcasterovi) vaší frakce, za odměnu vám aktivuje rituál, 
          pomocí kterého je možné vysumonit ohromného elementála, který pak 
          půjde ničit nepřátelskou základnu. Na obdobném principu to funguje i 
          v případe Aliance (stále se bavíme o Alterac Valley, jiné 
          battlegroundy mohou fungovat na odlišném principu).
          Kromě krve ale získáte ze zamordovaných nepřátelských hráču 
          také jejich insignie. Ty vypadají velice podobně jako PvP vlajky, 
          které jsou u portrétu postavy, která je označena pro PvP. Jakmile 
          insignii seberete, zničíte tím tělo padlého nepřítele – v tu chvíli na 
          něj nemůže jiný hráč použít resurrect. 
Motivace
Tvůrci jsou si samosebou vědomi toho, že žádný PvP systém nebude 
          hráče bavit, pokud k jeho využívání nebudou řádně motivováni. A odměn 
          World of WaCraft nabízí celou řadu. Kromě Cti, která je popsána níže, 
          může hráč usilovat například o nějaký konkrétní titul. S ním pak může 
          být spojeno právo na speciální týmový PvP tabard. Čím lépe si hráč 
          povede, tím budou odměny lákavější - jmenujme například slevy u 
          různých obchodníků, extra vybavení.
          Pokud hráč dosáhne hodnocení nejvyšších a stane se tak 
          Důstojníkem (Officer), může se těšit na důstojnický tabard a získá 
          také přístup do zvláštních důstojnických kasáren, kam hráči jinak 
          nemohou. Uvnitř kasáren lze nakupovat vzácné předměty, na jejichž 
          používání je ale potřeba mít dostatečné hodnoty Cti a příslušnou 
          hodnost. Důstojníci na velmi vysokých levelech mohou navíc získat 
          přístup ke speciálním jezdeckým zvířatům (Mounts) nebo k předmětům 
          epických kvalit.
          PvP hráčům s nejvyššími hodnostmi se navíc dostane zvláštní pocty a 
          mohou získat obzvláště vysoké tituly, jako je například City Protector 
          (ochránce určitého města) a s tím spojená možnost teleportovat se do 
          svého města dle libosti.  
Bitvy ve jménu cti
Na konci každého dne se spočítají hodnoty Cti, které 
          si vydobyly obě frakce a k nim se připočtou bonusy za splněné PvP 
          úkoly nebo dobytá Bojiště. Takto spočítané bodové ohodnocení se pak 
          rozdělí mezi všechny hráče, kteří se ten den podíleli na PvP. Tyto 
          body se mezi hráče nedělí rovnoměrně, ale podle jejich dosavadní výše 
          Cti. Pokud se hráč v daný den na PvP nepodílel, jeho zisk se rovná 
          nule.
          Body Cti získává (nebo ztrácí!) hráč také za zabití každého 
          nepřátelského hráče (nebo NPC). Pokud se rozhodnete zabít nepřítele a 
          podaří se vám to, může se jednat buď o Čestné Zabití (Honorable Kill) 
          nebo o Nečestné Zabití (Dishonorable Kill). O Čestném Zabití se mluví, 
          pokud porazíte nepřítele, který má přibližně stejný level jako vy nebo 
          vyšší. Je samozřejmé, že čím výš je nepřítel levelově nad vámi, tím za 
          jeho porážku získáte více bodů Cti. Pokud ale zabijete hráče, který je 
          výrazně pod vaším levelem, dopustíte se Nečestného zabití a to vám 
          může hodnotu Cti dokonce snižít. Za obzvláště podlé se považuje 
          zabíjení bezbranných NPC, jakými jsou třeba zadavatelé Questů nebo NPC 
          pro leteckou dopravu.
          Pokud by některý z hráčů prováděl opakovaná Nečestná Zabití, nejenže 
          by jeho hodnota Cti klesla hluboko do mínusu, navíc by také riskoval 
          ztrátu bodů Zkušenosti a nebo by dokonce mohl stát nepřítelem obou 
          frakcí. Cílem PvP systému je tedy odměnit čestnou hru a tu nečestnou 
          co možná nejúčiněji penalizovat.
          Vždy na konci každého týdne obdrží hráči záznam, na kterém budou 
          sepsány všechny jejich Čestná a Nečestná Zabití, Kolik ve své frakci 
          získali Cti a jak jsou na tom v rámci svého týmu. Všechna tato čísla 
          se pak ve výsledku promítnou do jeho Vojenské Hodnosti (Military 
          Rank). Tato hodnost spolu s úspěchem v PvP mohou hráče opravňovat k 
          využívání speciálních výhod. Hodnost hráče odlišuje od ostatních a 
          každý hráč si s její pomocí může vysloužit slávu a prestiž. Kdokoliv 
          si bude moci prohlédnout výsledky PvP za uplynulý týden, ze kterých 
          bude jasné, jak si který hráč vede - tyto výsledky budou příslušné jak 
          ve hře, tak i na zvláštní webové stránce, která bude k tomuto účelu 
          zřízena a vždy jednou týdně aktualizována.
